ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΝΩΣΙΣ ΓΟΝΕΩΝ "Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ"

Λεωφόρος Σοφοκλῆ Βενιζέλου 130 Τ.Κ. 163 45 Ἡλιούπολη
Τηλέφωνο: 2109927961



Ἡ Γ.Ε. Χ. Α. εἶναι Πανελλήνιο Σωματεῑο μέ 60 τμήματα στίς περισσότερες πόλεις τῆς Ἑλλάδος καί στίς Συνοικίες τῆς περιοχῆς Ἀθηνῶν. Σκοπός της εἶναι ἡ τόνωσις τοῦ θρησκευτικοῦ φρονήματος τοῦ Ἑλληνικοῦ λαοῦ καί ἡ ἐνίσχυσις τοῦ θεσμοῦ τῆς Οἰκογενείας ὅπως αὐτός διαμορφώθηκε κάτω ἀπό τήν ἐπίδραση τῆς Ὀρθοδόξου Ἑλληνικῆς Ἐκκλησίας. ὡς φορέα καί θεματοφύλακα τῶν Χριστιανικῶν καί Ἐθνικῶν παραδόσεων.

Γραφεῖα κεντρικοῦ: ὁδός Μαυρομιχάλη 32 (106 80) Ἀθήνα

Τηλ. & Fax: 210-3638793 E-mail: gexaathens@yahoo.gr

Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2013

Ο Όσιος Μελέτιος ο εν Υψενή της Ρόδου επίσημα από χθές στο Αγιολόγιο της Ορθοδόξου Εκκλησίας


ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΙΒ´ (12)
Μνήμη το σίου κα θεοφόρου Πατρς μν ΜΕΛΕΤΙΟΥ το κ Λάρδου, δομήτορος γενομένου τς ερς κα σεβασμίας Μονς τς περαγίας Θεοτόκου τς ψενς.

Στίχοι.
Μονν γείρας τ Παρθέν Μαρί,
Μονς κατοικες εκλες τν γγέλων.
Δευτερί δεκάτ Μελέτιος τιμάσθω γλας.

 
 σιος κα θεοφόρος Πατρ μν Μελέτιος, γεννήθηκε περ τ τέλη το 18ου αώνα στ χωρι Λάρδος τς Ρόδου κα νομάστηκε κατ τ γιο Βάπτισμα μμανουήλ. Ο εσεβες γονες του Νικόλαος κα Σταματία1 τν νέθρεψαν κατ τν ποστολικ ρήση «ν παιδεί κα νουθεσί Κυρίου» κα μφύτευσαν στν ψυχή του τν γάπη πρς τν Θε κα τς παραδόσεις το εσεβος μν Γένους. π τ βρεφικ λικία φαινόταν τι ταν «σκεος κλογς» φο ρνονταν ν θηλάσει τ μητρικ γάλα κατ τς νηστίσιμες μέρες τς Τετάρτης κα Παρασκευς. ργότερα, ταν μεγάλωσε, μοίραζε γαθ π τν πατρικ ποθήκη στος φτωχος χωρς ατ ν λαττώνονται, γεγονς πο προκάλεσε τν κπληξη τν γονέων του, πο τν εχαν προηγουμένως πιτιμήσει.

π τν φημέριο τς γενέτειράς του διδάχθηκε νάγνωση κα γραφ κα πιδόθηκε μ ζλο στ μελέτη τν βίων τν γίων τς κκλησίας, τος γνες τν ποίων προσπαθοσε ν μιμηθε σχολάζοντας στν γρυπνία, τν προσευχ κα τ νηστεία. Μέσα στν ψυχή του ναψε θεος πόθος κα προτιμοσε ν ποσύρεται στ δάσος γι ν προσεύχεται περίσπαστος στν Θεό, μ θερμ δάκρυα, λονύκτιες δεήσεις κα γονυκλισίες. συνήθης τόπος πο ποσυρόταν ταν να σπήλαιο στν περιοχ τς ρειπωμένης τότε ρχαίας Μονς τς περαγίας Θεοτόκου το ψους. 

Κάποια νύκτα ν βρισκόταν κοντ στ Μον προσευχόμενος παρατήρησε στήλη πέρλαμπρου φωτς ν κατέρχεται π τν οραν κα ν στέκεται πάνω π να αωνόβιο δένδρο λις. πόρησε βλέποντας τ παράδοξο θέαμα, πλησίασε στ μέρος κενο πο ποδείκνυε τ οράνιο φς κα βρκε μία παλαι Εκόνα τς περαγίας Θεοτόκου. Γονάτισε μ δέος, τν σήκωσε στ χέρια του κα τν σπάστηκε μ πνευματικ χαρ κα γαλλίαση ψάλλοντας μνους δοξολογίας στν Θε κα σματα εγνωμοσύνης στ Θεομήτορα γι τ θαυμαστ εδοκία τς χάριτός της. 


Μία π τς πόμενες νύκτες το μφανίστηκε σ ραμα Μητέρα το Κυρίου λέγοντάς του ν νεγείρει στν τόπο τς ερέσεως ερ Να π᾿ νόματί της κα ν νοικοδομήσει τν κατεστραμμένη Μονή. Παράλληλα το πέδειξε τ μέρος που θ πρεπε ν σκάψει γι ν ξασφαλίσει τ ποσ πο παιτοσε οκοδομή.   σιος πάκουσε κα σκάβοντας κε πο το πέδειξε Θεοτόκος νακάλυψε κάποιο κρυμμένο θησαυρό. χοντας τ βεβαιότητα τς παρουσίας τς χάριτος τς Θεομήτορος ξασφάλισε τν παιτούμενη δεια π τς τουρκικς ρχές, οκοδόμησε τν ερ Να κα γύρω π᾿ ατν κελλιά. λαβε τ γγελικ Σχμα, μετονομάστηκε Μελέτιος κα γκαταστάθηκε κε γωνιζόμενος μ περβάλλοντα ζλο τν καλ γνα τς μοναχικς πολιτείας.

Γι τν περβάλλουσα ρετή του κα τν καθαρότητα τς πολιτείας του ρχιερες2 το τόπου τν χειροτόνησε Διάκονο κα Πρεσβύτερο, το νέθεσε τ διακόνημα τς πνευματικς πατρότητας κα τν γκατέστησε γούμενο τς πανιδρυθείσας Μονς. φήμη του ξαπλώθηκε σ λο τ νησ κα πολλο τν πισκέπτονταν γι ν ξομολογηθον τς μαρτίες τους κα ν κούσουν τς πνευματικς νουθεσίες του. Συχν πισκεπτόταν διος τ χωρι  το νησιο γι ν λειτουργήσει, ν ξομολογήσει τος κατοίκους, ν τος στερεώσει στν ληθιν πίστη κα στ ργα τς εσεβείας κα ν νισχύσει τ φρόνημά τους στς δοκιμασίες πο φίσταντο λόγ τς δουλείας. χοντας χάρη π τν Θε μ τν προσευχή του θεράπευσε σθενες κα λευθέρωσε πολλος δαιμονιζομένους π τν πήρεια τν καθάρτων πνευμάτων3. Εχε στ πακρον τν ρετ τς λεημοσύνης κα κανες π᾿ σους ρχόταν κα ζητοσε τν ρωγή του δν φευγε χωρς ν λάβει τ ναγκαα. Φιλοξενοσε μ βραμιαία διάθεση τος πισκέπτες κα δεχόταν στ Μον τος καταδιωκομένους π τος θωμανος προσφέροντάς τους ντίληψη κα προστασία. Προέτρεπε μ σθένος τος Χριστιανος ν μένουν σταθερο στν πίστη τν πατέρων τους κα ν ζον σύμφωνα μ τν λόγο το Θεο.

διαίτερα πέμενε μακάριος ν διδάσκει τς Χριστιανς γυνακες ν ποφεύγουν τς σαρκικς σχέσεις μ τος λλοθρήσκους κα ν μ συνάπτουν γάμους μ ατούς. Ο διδαχές του νοχλοσαν τος θωμανούς, ο ποοι ψαχναν εκαιρία ν τν δολοφονήσουν. φορμ γι ν κτελέσουν τ σεβ σχέδιά τους στάθηκε περίπτωση τς δελφς νς πιτρόπου τς κκλησίας τς Λάρδου, ποία εχε νομες σχέσεις μ τος θωμανος ζαπτιέδες τς Λίνδου. σιος, ταν τ πληροφορήθηκε, συνέστησε στν δελφό της ν τν παροτρύνει ν σταματήσει τ μαρτωλ ργα της. Τ διο καναν κα ο δημογέροντες το χωριο. Ο συστάσεις τους γιναν γνωστς στος θωμανος κα προκάλεσαν τν ργή τους. Πγαν νύκτα στ Λάρδο, δολοφόνησαν δύο δημογέροντες4 κα πειτα πραν τν δρόμο πρς τ Μον γι ν σκοτώσουν κα τν σιο. πέτυχαν μως το σκοπο τους, γιατ ατς εχε πληροφορηθε τ σχέδιά τους κα εχε ποχωρήσει γκαιρα π τ Μοναστήρι.

χοντας πόθο γι συχαστικ ζω σιος ποσυρόταν συχν σ να κοντιν σπήλαιο, τν παρξη το ποίου δν γνώριζαν ο λλόθρησκοι. πιστρέφοντας κάποια μέρα στ Μον νας τορκος, νόματι λς, εδε ν τν συνοδεύει κάποια ραία γυναίκα κα κανε πονηρς σκέψεις γι᾿ ατόν. Τν κολούθησε κα τν εδε ν εσέρχεται στν Ναό μαζ μ τν γυνακα. Μετ π λίγο εσλθε κα ατς λλ μέσα πρχε μόνο σιος προσευχόμενος. ρχισε ν τρέμει κα τ μέλη του παράλυσαν. Κατάλαβε τι γυναίκα ταν Θεοτόκος κα πεσε στ πόδια του ζητώντας συγχώρηση γι τν πονηρ λογισμό του. σιος τν θεράπευσε κα κενος π εγνωμοσύνη φιέρωσε στν εκόνα τς Παναγίας τ μέχρι σήμερα σωζόμενο χρυσ περιλαίμιο. λλοτε πάλι σιος βρισκόταν στ Λάρδο κα θέλησε ν πιστρέψει στ Μον μέσα στ νύκτα. Τ ποτάμι εχε πλημμυρίσει κα διάβαση ταν δύνατη. Ατς μως δν πέστρεψε, κανε τ σημεο το Σταυρο πάνω στ νερά, πέρασε μ θαυμαστ τρόπο χωρς ν βραχε κα συνέχισε τ δρόμο του, ποος φωτιζόταν π να οράνιο φς πο κινονταν μπροστά του καθς πεζοποροσε, πως μαρτύρησαν κάποιοι βοσκο πο γιναν ατόπτες το παραδόξου πράγματος.

Θες πέτρεψε σιος στ τέλη τς πιγείου ζως του ν δοκιμαστε κα ν παληθευτε στ πρόσωπό του τ ψαλμικό «Κύριε δοκίμασάς με, κα γνως με». νας Τορκος διέφθειρε κα κατέστησε γκυο μία Χριστιαν π τ Λάρδο, νόματι Πελαγία, ποία πασχε π νοητικ στέρηση. ταν γινε γνωστ γκυμοσύνη της, ο τορκοι τν νάγκασαν ν ποδείξει τν σιο ς πατέρα το κυοφορουμένου βρέφους. Τν κατήγγειλαν στν Μητροπολίτη5 Ρόδου, ποος τν κάλεσε σ πολογία. μακάριος Μελέτιος, πο βρισκόταν δη σ προχωρημένη λικία, δν μπόρεσε ν ντέξει τς ατιάσεις κα ξέπνευσε μπροστ στ πόδια το ρχιερέως. συκοφαντία μως ποκαλύφθηκε ταν θέλησαν ν τοιμάσουν γι τν ταφ τ σμά του κα ρχιερες δωσε ντολ ν κηδευθε τ ξαϋλωμένο π τος γνες τς γκρατείας σκήνωμά του στν περίβολο το Μητροπολιτικο Ναο τν Εσοδίων τς περαγίας Θεοτόκου. ταν ργότερα νοίχθηκε τάφος του βρέθηκαν εωδιάζοντα τ λείψανά του ες μαρτύριον τς γιότητάς του. Σήμερα στν ερ Μον τς ψενς φυλάσσεται τιμία κάρα κα μικρ μέρος τν τιμίων λειψάνων του.

σιος λαβε π τν Θε τ χάρη ν νεργε θαύματα σ σους μ πίστη τν πικαλονται κα ζητον τν ντίληψη κα προστασία του. Πολλς φορς χει παρουσιαστε σ σθενες δηλώνοντας τ νομά του κα θεραπεύοντάς τους π σθένειες. Συγκλονιστικ εναι μαρτυρία εσεβος Χριστιανο π τν ρχάγγελο ποος τν συνάντησε καθ᾿ δν ξω απ τ χωρι Πυλώνα, κα τν μετέφερε μ τ ατοκίνητό του μέχρι ξω π τν Λάρδο, στ διασταύρωση το δρόμου πο δηγε στ Μοναστήρι. ταν λθε στ Μον κα προσκύνησε τν Εκόνα του κατάλαβε ποις ταν λικιωμένος Κληρικς τν ποο εχε συναντήσει κα φυγε διακηρύσσοντας παντο τ θαυμαστ μφάνεια το σίου.

πολυτίκιον. χος α΄. Τς ρήμου πολίτης.

Τν φωστρα τς Λάρδου, οδονήσου τ καύχημα, κα τς ψενς το σεμνείου, θεοφόρον δομήτορα, Μελέτιον τιμήσωμεν πιστοί, ς σκεος ορανίων ρετν· πρυτανεύει γρ θαυμάτων τς δωρεάς, τος πόθ ναβοσι· Δόξα τ σέ δοξάσαντι Χριστ, δόξα τ σ θαυμαστώσαντι, δόξα τ νεργοντι δι σο, πσιν άματα.

Κοντάκιον. χος πλ. δ΄. Τ περμάχ.

Ως βιοτς σκητικς όδον μυρίπνοον,
κα ρετν θεοειδν σκεος πολύτιμον,
εφημομέν σε Μελέτιε γηθοσύνως.
λλ᾿ ς χων παῤῥησίαν πρς τν Κύριον,
κ παντοίων συμφορν μς διάσωσον,
τος βοντάς σοι· Χαίροις Πάτερ σάγγελε.

Μεγαλυνάριον.

Χαίροις τν σίων μιμητής, κα ζως γίας, θεόπνους φηγητής· χαίροις Θεοτόκου, γνήσιος θεράπων, Μελέτιε θεόφρον, γγέλων σύσκηνε.

Πηγή: http://ipseni.blogspot.gr


Προβολή άρθρου...